Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Frojd - 28 maj 2009 12:00

Då är jag ordentligt hemkommen och tillbaka i verkligheten.


Lincon var som alltid underbart. Det är alltid lika roligt att åka dit och träffa en massa roligt folk och spela MASSOR med spel. Topp spelet detta år var Dominion ett kortspel som i grund och botten bygger på att du skapar din lek under spelets gång.Ett spel som jag verkligen rekomenderar folk att spela men även att köpa. Tyvärr var det slut på konventet när jag väl skulle köpa det.


Jag spelade ju också Warhammer Fantasy Battle, så jag måste ju lämna en liten rapport över det.


Jag spelade som de senaste åren med mina Dvärgar, listan såg ut som följer:


Dwarf Lord
Great Weapon, Shieldbearers,
Master Rune of Spite, Rune of the Furnace,
Rune of Stone, Master Rune of Kragg the Grim, Rune of Snorri Spanglehelm, Rune of Fury


Thane

BSB, Master Rune of Gromril, Rune of Resistance,
Rune of Striking

Runesmith
Great Weapon, Shield, Rune of Spellbreaking,
Rune of Stone,
------------------------------------
Characters: 557pt

10 Quarrellers
Shields

10 Thunderers
Shields

10 Thunderers
Shields

15 Dwarf Warriors
Shields, Full Command

24 Longbeards
Shields, Full Command, Rune of Stoicism
------------------------------------
Core: 918pt

7 Miners

Bolt Thrower

Engineer, Rune of Burning


Bolt Thrower

Engineer


20 Hammerers

Shields, Full Command,
Rune of Determination
-----------------------------------
Special: 512pt

Gyrocopter
Organ Gun
-----------------------------------
Rare: 260pt

Totalt:
2247pt

Totalt komp: 3463

Lincomp: 30


Jag mötte totalt tre Warriors of Chaos, en Dark Elf, en Beasts of Chaos, en Wood elves och en Vampire Counts i sista matchen.


Jag gjorde några få spelfel, framför allt ett i sista matchen i form av att jag gjorde en challenge närjag hade tjänat mycket mer på att slå sönder hans vanliga infanterister istället för en karaktär. Sen i näst sista matchen så lyckas min motspelare omvandla en misscastad Infernal Gateway till att bli irresistable force och lyckas förstås att få hela min hammer enhet med lord i att försvinna in i warpen, så där fick han över 800 poäng. Hade han inte lyckats med den skulle jag ha vunnit med mer  än jag gjord, men det är sånt som händer.


Vilket fall som helst så hade jag en mycekt rolig turnering. Jag slutade på en 9:e plats och fick gå därifrån med en pokal för Best Painted army. Vilket kändes otroligt roligt. Framför allt då att få en bekräftelse på att allt arbete man hade lagt ner på att måla armén verkligen belönade sig. Jag fick också ett presentkort på 400kr på Juntan som sponsrade turneringen. Tack Benny. 


Presentkortet omvandlade jag till en Carcasonne Big Box. Jag hade egentligen velat ha Dominion men som sagt var det var slutsålt.


Sen så köpte jag Monty Python Fluxx som är mycket roligare än vanliga Fluxx.


-Welcome to Fight Club. The first rule of Fight Club is: you do not talk about Fight Club. The second rule of Fight Club is: you DO NOT talk about Fight Club! Third rule of Fight Club: if someone yells "stop!", goes limp, or taps out, the fight is over. Fourth rule: only two guys to a fight. Fifth rule: one fight at a time, fellas. Sixth rule: the fights are bare knuckle. No shirt, no shoes, no weapons. Seventh rule: fights will go on as long as they have to. And the eighth and final rule: if this is your first time at Fight Club, you have to fight.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards