Alla inlägg under december 2009

Av Frojd - 15 december 2009 00:27

Då har jag visat Agneta runt Västerås i några dagar. Vi åkte med första färgan på fredag morgon och kom till Västerås vid halv två tiden. Agneta sov en stund under eftermiddagen medan jag åkte en sväng, handlade och gick lite på stan. Vi 17 så skulle vi vara hos morfar. När vi kom fram så fanns det först inga parkeringar sen bara betalparkeringar så vi fick parkera en bit bort istället. Så vi kom ca 17:30 istället. Morfar är ju som han är och förväntar sig att man ska vara där 16:45 om man säger 17. Men väl där fick vi lite glögg och saffranskrans som vi hade med oss. Vi kunde bara stanna till 18 då vi egentligen skulle vara hos Emma. Så vi blev lite sena dit också. Men väl där så fick vi mat. Det började med en Söderhavssallad till förrätt. Sen det kycklingfilé i ugn med pesto och cheddar ost. Med tomatsalsa, vitlökssås och ris. Till efterrätt blev det hallonpaj med vanilj kessela. På det hela en mycket god och lyckad middag.

På lördagen så gick vi en lång sväng på stan och handlade lite julklappar och så. Sen bar kvällen iväg till ännu mera mat, hem till Bodil och festmåltid som det alltid är där hemma. Vi blev bjudna på kyckling med en god brunsås. Ytterfilé av nöt med sås på Riojavin och rökt chapotl chilli som var helt gudomlig, med sallad till. Som efterrätt avslutades det med en riktig farmor anka paj med äpplen och kanel med vaniljsås till. Ytterligare en fantastisk kväll. Agneta trivdes mycket bra.

Söndagen började med att vi sov länge och sen åkte vi hem till Leif och Marie på lunch, vi hoppade över frukost. Där blev det kyckling, ris, curry sås och sötsur sås. Det var inte alls dumt det heller. Inte samma typ av gourmet mat som tidigare under helgen men absolut inget fel på den. Sen fick vi kasta i oss lite pepparkaksglass innan vi var tvungna att skynda vidare. Vi åkte hem till Lina för att hämta lite av mina saker som fortfarande var kvar där. Jag fick en skinka i julklapp av Lina, vilket jag blev väldigt glad över.

Sen bar det av mot Nynäshamn. Vi strålade samman med Hoffa i Södertälje då han hade glömt saker hemma i sin lägenhet. Sen när vi väl kom fram till Nynäshamn var det typ 1 timme tills vi kunde borda, så vi försökte leta reda på ett kaffé men alla var stängda en söndag klockan 19:30. Så vi satt i bilen och lästa minnan vi fick borda. Väl ombord på färgan så såg vi "Being human" och åt upp matlådan från Bodil med efterrätt.

Så en väldigt underbar helg.


-Your cinnamon looks rancid.
-Well, it's not cinnamon, it's a special kind of chili pepper.
-Chili pepper in hot chocolate? Psh.
-Mm-hm. It'll give you a lift.

Av Frojd - 5 december 2009 02:02

Just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Jag ligger just nu back 3200kr för en dubbel hyra som soc tycker att jag ska betala ur mina soc-pengar eller från ett svartjobb eller nåt. Jag lyckades som tur var låna dessa pengar. Ovanpå detta har jag lyckats kvadda min flickväns systers bildörr och det lär väl gå på typ 4-5000kr men jag är inte säker än. Har ingen aning alls om hur jag ska betala det.


Sem så komemr vi till små saker jag inet har råd med på grund av ovanstående. Så som att köpa gardinstänger, gardiner, besticklåda, diskställ och skruvar för att nämna någgra saker. Julklappar ska vi fan itne ens börja tänka på då blir man ju fan mörkrädd.


Men vad har jag att vara arg och ledsen över soc hjälper mig ju med  tacklampor till ett värde av 50kr styck. Finns det en lampor att få tag i för den kostnaden idag när bara glödlampan koastar 25kr?


Jag vet fan inte vad som skulle kännas bäst. Lägga sig i fosterställning i ett hörn eller springa ut på öster torg och vråla lungorna ur sig?


-Are you like a crazy person?

-I am quite sure they will say so. But to whom, might I ask, am I speaking with?

I'm Evey.
-Evey? E-V. Of course you are. 

-What does that mean?
-It means that I, like God, do not play with dice and I don't believe in coincidences.

Val

Av Frojd - 1 december 2009 18:06

Varför ska man behöva välja en? Varför måste det vara så? Varför kan man inte räcka till för alla?


-All for one. And more for me.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards