Alla inlägg den 21 september 2010

Av Frojd - 21 september 2010 14:30

Jag har insett att jag alldeles för sällan bloggar om possitiva saker. Tänkte jag ska försöka få ut lite saker som är positiva även om de bara är små saker.


Igår så umgicks jag med flcikvännen. Vi började med ett besök i klädaffärerna i östercentrum där hon shoppade lite kläder. Allmänt mysigt och trevligt. Dock känns det alltid lite jobbigt att göra sådant när man inte har några pengar. (Sorry för det deprimerande inlägget)


Vi gick vidare ner mot hamnen för en planerad glass. När vi kommer fram till Visby kaffe och chokladbutik så visar det sig att den ska slå igen. Vilket ju är mycket tråkigt. De tär alltid trevligt att kunan hanlda praliner och lyxchoklad även om jag sällan gör det på grund av min ekonomi. Så flickvännen köpte lite praliner. Sen gick vi vidare ner till hamnen och han precis komma fram innan Glassmagasinet stängde för kvällen. Vi fick oss varsin glass. För mig blev det vitchoklad, caffe latte och champagne tryffel med grädde coh vit chokladsås. För flickvännen blev det champagnetryffel, hasselnöt och apelsin med grädde och nötkrokant. Vi avnjöt dessa i hamnen under mulen himmel med lite blåst. Det var kyligt men ändå väldigt mysigt på nåt sätt.


Vi tog oss hem och hamnade på lite enkel kvällsmat i form av rester hos hennes föräldrar. Väl hemma igen så blev det filmen "The Secrets of Moonacre" och chokladpraliner. Filmen var bra, en ganska klassisk mysig fantasy film som är värd att spendera en kväll på. Ett mycket bra slut på en mysig dag.


-It's not H-A-P-P-Y-N-E-S-S Happiness is spelled with an "I" instead of a "Y"
-Oh, okay. Is "Fuck" spelled right?
-Um, yes. "Fuck" is spelled right but you shouldn't use that word.
-Why? What's it mean?
-It's, um, an adult word used to express anger and, uh, other things. But it's an adult word. It's spelled right, but don't use it.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards