Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Färgad av vind

Av Frojd - 10 oktober 2010 00:03

Då har jag precis kommit hem från det första Werewolf lajvet i förhoppningsvis en serie av många. På detta spelade jag en Garou(Varulv) vid namn Adam Färgad av vind. Han är av stammen Stargazers och är av auspicen (månfas) Ragabash (nymåne).


Stargazers är asiatiskt inspirerade mystiker i stil med Master Li Mu Bai i Crouching tiger hidden dragon eller för den delen Ragners ifrån tv-serien Babylon 5. Om du ställer en Stargazer en fråga så går du oftast där ifrån med en massa fårgor och är itne säker på om du har fått ett svar.


En Ragabash ifrågasätter samhället och kan ofta liknas vid stå upp komiker ellergranskande journalister.


Dessa har jag kombinerat och min karaktär är en person som har tappat hoppet om mänskligheten. Han ser mörkt på världen oah har inte stort hopp för den. Mycket roligt att spela.


Jag kommer att variera denna roll med en annan roll som kommer att vara väldigt utåt, flörtig och färgran.


-The demon wolf is not evil, unless the man he has bitten is evil. And it feels good to be a wolf, doesn't it?

 -Indeed it does.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frojd - 30 augusti 2015 01:50

This is something I have been wondering for a long time, all the way back to my education two years ago, where we talked about it. Constantly I get reminded about it.    I feel that my family is not valid as a family. My family consist of me and ...

Av Frojd - 23 juli 2015 00:32

In our debrief groups we started of with talking about how we felt at that moment. We went on to talk about some scenes we wanted to share with each other, then we talked about what we will bring with us. I will definitely bring back the lottery of d...

Av Frojd - 29 juni 2015 09:27

    Something I forgot in the last blog post to mention is I will only talk about character name in these blog-posts. Since it is my and Lester’s story I will not elaborate too much away from our story, the other stories are not mine to tell...

Av Frojd - 28 juni 2015 01:23

I will write this recollection of the 2015 of the larp Just a Little Lovin' (JALL from here on) so that all my non Swedish friends can read this.   JALL was a larp set over three 4th of July parties and the morning after in the lgbtq world of New...

Av Frojd - 7 december 2014 23:46

Varför måste saker falla sönder när det gick så bra. Varför kan de jag håller av och älskar bara inte få må bra för?   Jag får ännu längre till mina älsklingar och jag står snart utan boende. Sen vet jag inte vad som händer med jobb efter januari...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards