Direktlänk till inlägg 12 oktober 2010

Fler sökta jobb och funderingar

Av Frojd - 12 oktober 2010 17:30

Då har man sökt fler jobb. Jag tog mig en lång promenad med en bunt CV som jag delade ut till olika butiker. Tråkigt att Coop östercentrum går dåligt på grund av P-avgifterna så han tog inte ens emot min CV då han kanske måste minska personalen som det är på Coop. På torsdag tror jag att det blir Skarphåll, Maxi och kringliggande butiker.

Min partner vill börja leta större lägenhet och vill ha en bostadsrätt. Vilket är bra och jag förstår, men det tillsammans med att min partner har sagt att dennes biologiska klocka har börjat ticka och vet att jag inte vill ha barn. Min partner tycker det är jobbigt men säger inte så mycket om det, är tyvärr inte för att pratar. Jag vill inte ha barn och jag tror inte att jag kommer att ändra mig på den punkten. Jag vill inte ha det ansvaret för någon annan. Jag har inte fått leva mitt liv själv än, jag har inte fått göra saker fritt utan att vrida och vända på sista kronan för att livet ska gå ihop.

Jag undrar om det kommer att fungera i längden. Vi älskar varandra nu båda två och jag tror liksom inte att det kommer att bli ett problem. Vad kommer att hända om min partner inte accepterar det i längden. Detta i kombinationer om mina andra funderingar har gjort att jag har tänkt mycket mer nu de senaste 10 dagarna än vad jag har gjort tidigare.

Dessa funderingar i kombination med min situation gör att jag förstår varför jag har svårt att må bra just nu.

-You see, before he came down here, it never snowed. And afterwards, it did. If he weren't up there now... I don't think it would be snowing. Sometimes you can still catch me dancing in it.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frojd - 30 augusti 2015 01:50

This is something I have been wondering for a long time, all the way back to my education two years ago, where we talked about it. Constantly I get reminded about it.    I feel that my family is not valid as a family. My family consist of me and ...

Av Frojd - 23 juli 2015 00:32

In our debrief groups we started of with talking about how we felt at that moment. We went on to talk about some scenes we wanted to share with each other, then we talked about what we will bring with us. I will definitely bring back the lottery of d...

Av Frojd - 29 juni 2015 09:27

    Something I forgot in the last blog post to mention is I will only talk about character name in these blog-posts. Since it is my and Lester’s story I will not elaborate too much away from our story, the other stories are not mine to tell...

Av Frojd - 28 juni 2015 01:23

I will write this recollection of the 2015 of the larp Just a Little Lovin' (JALL from here on) so that all my non Swedish friends can read this.   JALL was a larp set over three 4th of July parties and the morning after in the lgbtq world of New...

Av Frojd - 7 december 2014 23:46

Varför måste saker falla sönder när det gick så bra. Varför kan de jag håller av och älskar bara inte få må bra för?   Jag får ännu längre till mina älsklingar och jag står snart utan boende. Sen vet jag inte vad som händer med jobb efter januari...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards