Direktlänk till inlägg 7 februari 2011
Den här är i tid i alla fall. Jag har den här veckan börjat fokusera på Oscars nomineringarna och det kommer jag nog att göra hela vägen fram till Oscars galan den 27/2-11.
Nomineringarna är:
Best Film
Black Swan
The Fighter
Inception
The Kids are All Right
The King's Speech
127 Hours
The Social Network
Toy Story 3
True Grit
Winter's Bone
Actor in a leading role
Javier Bardem - Biutiful
Jeff Bridges - True Grit
Jesse Eisenberg - The Social Network
Colin Firth - The King's Speech
James Franco - 127 Hours
Actor in a supporting role
Christian Bale - The Fighter
John Hawkes - Winter's Bone
Jeremy Renner - The Town
Mark Ruffalo - The Kids Are All Right
Geoffrey Rush - The King's Speech
Actress in a Leading Role
Annette Bening - The Kids Are All Right
Nicole Kidman - Rabbit Hole
Jennifer Lawrence - Winter's Bone
Natalie Portman - Black Swan
Michelle Williams - Blue Valentine
Actress in a supporting role
Amy Adams - The Fighter
Helena Bonham Carter - The King's Speech
Melissa Leo - The Fighter
Hailee Steinfeld - True Grit
Jackie Weaver - Animal Kingdom
Animated Feature Film
How to Train Your Dragon
The Illusionist
Toy Story 3
Art Direction
Alice in Wonderland
HP and the Deathly Hallows Part 1
Inception
The King's Speech
True Grit
Cinematography
Black Swan
Inception
The King's Speech
The Social Network
True Grit
Custume Design
Alice in Wonderland
I Am Love
The King's Speech
The Tempest
True Grit
Directing
Black Swan
The Fighter
The King's Speech
The Social Network
True Grit
Documentary Feature
Exit through the Gift Shop
Gasland
Inside Job
Restrepo
Waste Land
Documentary Short Subject
Killing in the Name
Poster Girl
Strangers No More
Sun Come Up
The Warriors of Qiugang
Film Editing
Black Swan
The Fighter
The King's Speech
127 Hours
The Social Network
Foreign Language Film
Biutiful
Dogtooth
In a Better World
Incendies
Outside the Law (Hors-la-loi)
Makeup
Barney's Version
The Way Back
The Wolfman
Music (Original Score)
How toTrain Your Dragon
Inception
The King's Speech
127 Hours
The Social Network
Music (Original Song)
Country Strong
Tangled
127 Hours
Toy Story 3
Short film (Animated)
Day & Night
The Gruffalo
Let's Pollute
The Lost Thing
Madagascar, carnet de voyage (Madagascar, a Journay Diary)
Short Film (Live Action)
The Confession
The Crush
God of Love
Na Wewe
Wish 143
Sound Editing
Inception
Toy Story 3
Tron: Legacy
True Grit
Unstoppable
Sound Mixing
Inception
The King's Speech
Salt
The Social Network
True Grit
Visual Effects
Alice in Wonderland
Inception
HP and the Deathly Hallows part 1
Hereafter
Iron Man 2
Writing (Adepted Screenplay)
127 Hours
The Social Network
Toy Story 3
True Grit
Winter's Bone
Writing (Original Screenplay)
Another Year
The Fighter
Inception
The Kids Are All Right
The King's Speech
Här är i alla fall filmerna jag har sett i veckan.
License to Wed
En film om ett par som håller på att gifta sig men prästen som ska viga dem utsätter de unga tu för en massa olika prövningar innan de ska få gifta sig. Robin Williams gör en bra roll som konstig och excentrisk präst. Den är så där simpelt skön rom-comig och får 5/10 i betyg.
In the name of the King: A Dungeon siege
En film av antagligen den sämsta aktiva regissören just nu Uwe Boll. Det är en fantast film som jag inte kommer ihåg mycekt av men den var inte direkt värd att slösa närmare två timmar på. Den är inte sevärd. Skippa den och se nått bättre typ "Plan 9 From Outer Space". Den får en stabil 2/10.
Black Swan
Handlar om en ballerina, spelad av Nathalie Portman (som jag för övrigt älskar), hon får rollen som svan drottningen i Svan sjön. Hon är fantastisk som den vita svanen men har svårt att slappna av och dansa som den svarta svanen. Hon får tips från regissören om hur hon ska kunna nå sin inre mörkare sida. Som verkar ta över henne mer och mer. Det är en fantastisk film av Darren Aranowsky. Den är nominerad i flera kategorier och utan att ha sett alla nomineringar än så i nuläget så hoppas jag verkligen att Portman vinner priset för bästa kvinnliga skådespelare. Betyget efter att jag bara har sett den en gång blir 8.5/10 Får se om jag ändrar betyget när jag ser filmen igen.
Live and Let Die
En av mina favorit bondfilmer där Bond tar sig till Haitiska ö världen och får ta sig an Voodoo utnyttjande skurkar. Med den tarrot läsa Miss Solitair som spelas av Jane Seamore (Dr. Quinn). Det är också Roger Moores första Bondfilm. Då jag är ett fan av Bond och just den här är en av mina absoluta favoriter så den får nog lite högre betyg än vad den borde. Den får 6/10 i betyg.
Toy Story 3
Den tredje filmen om de animerade leksakerna. Andy har vuxit upp och är på väg att flytta hemifrån leksakerna blir av misstag donerade till ett hemskt barnhem där de lider och får en massa problem. Den är riktigt bra och kan varmt rekommenderas. Den är väl värd att vara nominerad till bästa Animerade film, vet inte om den är värd att nominerad till bästa film men om de nu har bestämt sig för att ha 10 nomineringar i den kategorin. Jag tror att den kommer att vinna bästa animerade lång film men inte bästa film. 7/10 i betyg blir det för den här.
The Social Network
Filmen som handlar om skapandet av allas vårat sociala nätverk Facebook. Det är en intressant saga om svek och vem som gjorde vad och så vidare. Den är okej men jag tycker inte att den är värd att vara nominerad till 2010 års bästa film. Men den får i alla fall 6/10 i betyg.
The Kids are All Right
Handlar om ett lesbiskt par som har två barn de har fött genom inseminering och nu vill sonen ta kontakt med donatorn. Vilket leder till en massa problem. Jag gillar filmen och är intressant ur ett HBTQ perspektiv, då den biten inte är i fokus på något sätt utan den är en film om en familj med barn som är födda genom inseminering som letar upp donatorn. Jag tror inte att den kommer att vinna bästa film, svårt att säga om de andra kategorierna. Bästa kvinnliga roll slår inte Portmans i min mening. Den får i betyg 6/10 av mig.
Changing lane
En bra film med Samuel Jackson och Ben Affleck som börjar med att de krockar, de får hela tiden en massa problem och en massa olyckor som gör att sakerna bara blir värre och värre. En intressant och ganska bra film som var värd att se. Den får 6/10 i betyg.
-I had the craziest dream last night about a girl who has turned into a swan, but her prince falls for the wrong girl and she kills herself.
This is something I have been wondering for a long time, all the way back to my education two years ago, where we talked about it. Constantly I get reminded about it. I feel that my family is not valid as a family. My family consist of me and ...
In our debrief groups we started of with talking about how we felt at that moment. We went on to talk about some scenes we wanted to share with each other, then we talked about what we will bring with us. I will definitely bring back the lottery of d...
Something I forgot in the last blog post to mention is I will only talk about character name in these blog-posts. Since it is my and Lester’s story I will not elaborate too much away from our story, the other stories are not mine to tell...
I will write this recollection of the 2015 of the larp Just a Little Lovin' (JALL from here on) so that all my non Swedish friends can read this. JALL was a larp set over three 4th of July parties and the morning after in the lgbtq world of New...
Varför måste saker falla sönder när det gick så bra. Varför kan de jag håller av och älskar bara inte få må bra för? Jag får ännu längre till mina älsklingar och jag står snart utan boende. Sen vet jag inte vad som händer med jobb efter januari...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 | 8 |
9 | 10 |
11 |
12 |
13 |
|||
14 | 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 | |||
28 |
|||||||||
|