Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Oscars aftermath

Av Frojd - 1 mars 2011 22:52

Då var Oscars galan avklarad och jag har hunnit sova lite och så.

Så här gick det.

Best Picture
Gick till The King's Speech. Vilket ju inte jag trodde på. Men jag är väl egentligen inte så förvånad.

Actor in a Leading Role
Gick igen till The King's Speech i form av Colin Firth. Vilket ju gör att jag gissade rätt.

1 poäng.

Actress in a Leading Role
Gick utan att konkurrens till Nathalie Portman för Black Swan som jag hade gissat. 2 poäng

Actor in a Supporting Role
Här gissade jag på Christian Bale com också tog hem den för sin roll i The Fighter.
3 poäng

Actress in a Supporting Role
Här slog min gissning fel då jag gissade på Hailee Steinfeld från True Grit och den gick till Melissa Leo i The Fighter.

Animated Feature Film
Gick som förväntat till Toy Story 3.
4 poäng

Art Direction
Här vann Alice in Wonderland så jag skulle säga att jag får en halv poäng.
4.5 poäng

Cinematography
Inception tog hem den här till min stora glädje.
5.5 poäng

Costume Design
Oscarn gick till Alice in Wonderland vilekt gör mig bara glad även om jag inte gissade på den.

Directing
Här gick min gissning helt åt fanders men är väl inte förvånad egentligen att det togs hem av The King's Speech.
Documentary Feature
Den gick till Inside Job så min rena gissning gick inte hem.

Documentary Short
Statyetten gick till Strangers No More så min gissning funkade inte här heller.
Jag ska nog inte spela på lotto.

Film Editing
Oscarn guck till the social Network så har gick inte min förutsägelse in.

Foreign Language Film
Gick till In a Better World (Hämden) så här plockade jag ju hem poängen
6.5 poäng

Makeup
Gick till The Wolfman.

Music (Original Score)
Gick till The Social Network. Så ytterligare en missad.

Music (Original Song)
Den gick till Toy Story 3. Så jag gissar väl att det ger mig ytterligare en halv poäng.
7 poäng

Short film (Animated)
Gick till The Lost Thing

Short Film (Live Action)

Gick till God of Love

Sound Editing

Gick till Inception så där fick jag rätt igen
8 poäng

Sound Mixing

Igen plockar Inception den och mer korrekta gissnar för mig
9 poäng


Visual Effects

Här blev väl ingen förvånad över att Inception tog hem det.
10 poäng

Writing (Adepted Screenplay)

Gick till The Social Network så igen hade jag rätt
11 poäng


Writing (Original Screenplay)

Gick till King's Speech så igen hade jag tyvärr rätt.
12 poäng

Jag plockade alltså hem 12 poäng av 24 så 50% rätt låter väl bra.

-...has a job offer he would like to discuss with you.
- Like a work placement?
- Not exactly.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frojd - 30 augusti 2015 01:50

This is something I have been wondering for a long time, all the way back to my education two years ago, where we talked about it. Constantly I get reminded about it.    I feel that my family is not valid as a family. My family consist of me and ...

Av Frojd - 23 juli 2015 00:32

In our debrief groups we started of with talking about how we felt at that moment. We went on to talk about some scenes we wanted to share with each other, then we talked about what we will bring with us. I will definitely bring back the lottery of d...

Av Frojd - 29 juni 2015 09:27

    Something I forgot in the last blog post to mention is I will only talk about character name in these blog-posts. Since it is my and Lester’s story I will not elaborate too much away from our story, the other stories are not mine to tell...

Av Frojd - 28 juni 2015 01:23

I will write this recollection of the 2015 of the larp Just a Little Lovin' (JALL from here on) so that all my non Swedish friends can read this.   JALL was a larp set over three 4th of July parties and the morning after in the lgbtq world of New...

Av Frojd - 7 december 2014 23:46

Varför måste saker falla sönder när det gick så bra. Varför kan de jag håller av och älskar bara inte få må bra för?   Jag får ännu längre till mina älsklingar och jag står snart utan boende. Sen vet jag inte vad som händer med jobb efter januari...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards