Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Frojd - 2 mars 2011 17:13

En kompis till mig beskrev i en dagbok sitt hjärta som ett hus eller snarare som ett slott kom hen fram till.


Jag läste den och blev väldigt tagen av hens beskrivning. Så jag har funderat lite granna och tänkte själv försöka migsjälv på att beskriva mitt lilla hus som bor i mitt bröst.


Just nu är det en relativt liten ranglig villa. Den har nyligen fått en ny färg på fasaden som går i mörka blåa toner. Dörren står olåst och på glänt.


Villans trädgård är vildvuxen och inte omskött. Huset är omgiven av ett flertal nästan döda eller döda fruktträd. Går man runt huset så hittar man dock ett väl omhändertaget körsbärsträd med fyra utslagna blommor. Verandan ser inte ut att ha använts eller för den delen vart omskött på många år.


Går man sen in i hallen så lyser en ganska enkel taklampa. hallen leder vidare in till alla andra rum i huset vi enkla trädörrar som står olåsta.


Första dörren på höger sida leder in till ett väldigt fint och välutrustat kök där man lätt kan med hjälp av bågnande kylar, frysar och skafferier laga den största och godaste av festmåltider.


Mitt emot köket så finns en liten och enkel dusch och toalett.


Bredvid köket ligger förstås matsalen som domineras av ett stort gammalt matsalsbord av körsbärsträd. Ett stort antal hög-ryggade stolar omger bordet så att alla vänner och bekanta ledigt får plats runt det.


Mitt emot matsalen så finns ett litet sovrum med en alldeles för liten, hård och enkel säng.


Sista dörren på vänstersida leder in till ett välutrustat och över belamrat hobbyrum. Fyllt med allt ifrån miniatyrer och färger till  tänger och ringar.
Mitt emot på högersida så kommer man in i en mysig och välutrustad biograf.
Korridoren slutar i en stor låst ståldörr som håller på att explodera från sina karmar. Detta är den enda låsta dörren som finns i huset.


- I'm so late.  
- It's just 'round the corner, you'll make it.
-Are you sure you don't mind me going without you?
-No, really, I'm just feeling so rotten.
-I love you.
-I know.
-I love you even when you're sick and look disgusting.
-I know. Now go or you will actually miss it.
-Right. Did I mention that I love you?
-Yes you did. Get out, loser!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards