Alla inlägg under juni 2011

Av Frojd - 19 juni 2011 22:37

Jag har länge våndats över vad jag har för ambitioner med livet. Det känns som om jag inte riktigt vet vad jag har för ambitioner och vad jag riktigt brinner för när det kommer till ett yrkesliv. Jag har en stor ambition och ett brinnande intresse för Svenska  kyrkan Camelot, då inte som en religiös plats utan stämningen, vännerna och så den underbaraste platsen på jorden. Jag har en något mindre passion för min lokala spelförening där jag sitter som ordförande. Jag har ett intresse och en ambition för figur- och rollspel. Men detta är inte saker jag är tillräcklig duktig för att jobba med eller saker jag inte har utbildning för att jobba med.

Jag vet inte hur jag skulle kunna få möjlighet till utbildningen. Den är nämligen på 2 år och jag har bara möjlighet till 57 veckor veckor kvar från CSN om jag ens blir beviljad bidrag och lån. Detta innebär att jag måste hitta pengar till 23 veckor skola. Samtidigt måste jag hitta något att göra med mina saker jag har då jag har en lägenhet och ingen som kan bo i den medan jag skulle plugga på fastlandet. För dessa 23 veckor skulle jag behöva hitta ungefär 185.000 kr, och det är bara för själva studietiden. Till detta kommer då något sätt att antigen magasinera mina saker, hitta nån som kan bo i min lägenhet eller pengar så att jag kan betala den också. Samt då pengar under sommaren om man inte lyckas få jobb då.

Förlåt för utsvävningen. Men den kändes lite nödvändigt. Jag tycker att det känns otroligt jobbigt att inte känna en sån passion och ambition för någonting man själv kan eller har kunskap om. Sen är det jobbigt att veta om att jag i princip inte har möjlighet att studera till det jag kanske vill studera till.

Jag vet inte ens vad jag skulle vilja göra och kunna tänka mig att arbeta med i framtiden. Nu pratar jag inte om att det här jobbar jag med för att få pengar, utan just om något jag vill jobba med. Vad finns det för jobb jag skulle kunna tycka var roligt och intressant som jag skulle kunna jobba mig upp till?


-But I force a smile, knowing my ambition exceeded my talent.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards