Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Frojd - 12 juli 2011 21:08

Något som har varit i mina tankar i över ett och halvt år nu. Tankarna har surrat väldigt mycket och väldigt länge. Det har inte varit lätt att inse och acceptera det hos sig själv.

Strax före påsk i år så bestämde jag mig för att jag ville leva polyamoröst. Jag har en underbar partner som accepterar det möjligheten att det kanske kommer in en kärlek till i mitt liv.

För tillfället har jag inte en kärlek till, men det gör ingenting. Jag är glad att möjligheten finns i alla fall. Jag ett par kompisar som är gifta och nyligen har utvecklat sin relation till en polyrelation och den ena i förhållandet har hittat en ny kärlek och är så där underbart ny förälskad.

Det är en känsla jag gärna skulle vilja uppleva igen. Jag älskar fortfarande min partner väldigt mycket men just den där ny förälskade känslan är väldigt speciell.

Ibland blir jag lite avundsjuk på mina polyvänner. Eller förlåt avundsjuk är ett dåligt ord. Jag skulle vilja ha ett ord för "Jag vill också uppleva det där de har." Alltså det är en avundsjuka utan att jag missunnar mina vänner det underbara de har. Jag älskar att höra mina polyvänners underbara upplevelser och resor. Jag blir så glad för dem. Oavsett om det är vänner jag håller väldigt nära hjärtat eller vänner jag precis har träffat och bara känner via nätet.

Jag önskar att fler kunde uppleva polyamori istället för att te sig till otrohet och sårar varandra. Varför då inte dela kärleken och leva ärligt?


-Tell her that you love her.
-No way! Anyway, they fly tonight.
-Even better! Sam, you've got nothin' to lose, and you'll always regret it if you don't! I never told your mom enough. I should have told her everyday because she was perfect everyday. You've seen the films, kiddo. It ain't over 'til its over.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards