Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Frojd - 17 juli 2011 00:13

Idag var jag och min partner first på Harry Potter and the Deathly Hallows part 2. Jag pillar den mycket och kan bara hålla med en vän om att Hermione är väldigt läcker i Bellatrix outfit. Generellt lyckades de väldigt bra med filmen även om jag inte gillar andra saker. Framför allt var det småsaker jag tycker de ändrade på i onödan.


Efter filmen gick vi ner till http://www.50kvadrat.se/ och åt mat.


Till förrätt beställde jag Kantareller med lufttorkat kött och kantarell mousse. Fantastiskt gott och antagligen kvällens godaste rätt. Min partner beställde Piggvar Rökt Östersjöpiggvar med gröna ärtor & nobisdressing. Vilket var okej men inte lika god som mina rätt.


Till huvudrätt beställde jag Lamm 3 x Lamm "Provençale" à la 50 KVADRAT. Vilket då var lamm filé, lammköttbullar och lamm ravioli. Otroligt gott med grillade grönsaker och en god sås till. Min partner beställde Flat Iron Steak med betor, pepparrot, grönsparris, rödvin & brynt smör. Den var väldigt god men min partner tyckte att den var lite på den råare sidan så vi pratade med servitrisen och fick snabbt in en ny som var lite mera stekt. Den första var mer smakfull och antagligen bättre om det nu är så att du klarar av konsistensen vilket min partner har problem med.


   

Till efterrätt så delade vi på "En burk gotländsk sommar". Vilket då var gotländska bär, maräng, choklad, vanilj mouse och hallon sorbet. Helt fantastisk. Väldigt gott och kan varmt rekommenderas.


 

Den enda besvikelsen var väl att vi slösade bort lite pengar som vi inte hade behövt göra på vinet som ändå inte gav oss så mycket som det kostade.


Kvällen som helhet var otroligt bra och jag kan varmt rekommendera ett besök på 50kvadrat.


-A census taker once tried to test me. I ate his liver with some fava beans and a nice chianti.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards