Alla inlägg den 24 september 2011

Av Frojd - 24 september 2011 23:05

Jag blir glad när jag läser om mina vänners framgångar och lycka. Framför allt då för vänner som har haft det grymt jobbigt och tungt. Men varför ska jag nästan direkt efter att jag blir lycklig för mina vänner känna ångest för att de sakerna ligger så långt bort från min värld. Jag blir liksom deprimerad över min egen situation också. Varför kan jag inte bara bli lycklig. Varför ska det andra komma också? Kan jag inte bara få vara glad för mina vänner och få ångesten, om jag nu måste få den, en annan gång.


Nyligen läste jag om ett par som har skaffat sig ett hus och jag blir riktigt glad för deras skull. Men direkt efter att jag har fått lyckokänslan så känner jag ett hugg i bröstet över att jag måste vrida och vända på mina pengar för att min inkomst som är på strax under en normal månadslön ska räcka ända till i mitten på november. Jag kan liksom inte bara få känna lyckan över mina vänner eller medmänniskor. Det stör mig och gör mig arg.


- You killed my doggy, you bitch!
- You broke my microwave, you crazy fuck!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards