Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Vem är jag?

Av Frojd - 23 november 2011 00:01

Jag har under lång tid funderat på detta. Senaste tiden har det blossat upp mer och mer. Jag vet inte vem jag själv är.


Jag har blivit defensiv och idag tappade jag till viss del fattningen och blev aggressiv vilket jag ångrar. Jag undrar vad det är som har fått mig att gå djupare och djupare ner i något som jag inte vet vad det är. Men bra känns det inte.


Sen vet jag att mycket av mina känslor kommer av min situation och att det blir jobbigare och jobbigare att inte komma någonstans i livet utan stå och stampa på samma ställe.


Jobben jag söker kommer jag ingenstans på. Jag hör ingenting från dem eller får standard svar 1A. Det är väldigt jobbigt att hela tiden bli nekad. Kombinationen med detta och extremt dålig ekonomi och hela tiden leva på gränsen samt att bara kunna ersätta saker när de verkligen faller i bitar. Som jag brukar förklara hur jobbigt det är att leva en lång tid på minimal levnadsstandard. ”De flesta som får hål på strumpor brukar slänga dem och tänka något i stil med jag behöver köpa nya. Medan vad jag tänker efter att jag har slängt mina trasiga strumpor är Fan nu måste jag köpa nya och får ångest över en ny utgift.” Det här är något som tär väldigt mycket på mig i längden. Jag börjar märka det mer och mer.


Vad jag vill göra med min framtid är så långt bort för mig så att det är löjligt. Jag har ingen aning om hur jag ska komma framåt. Jag hoppas just nu att jag bara kan få ett jobb så att jag får en mer stabil ekonomi. Så att jag slipper må dåligt för att mina kläder går sönder.


Jag har vaga idéer vad jag skulle vilja göra. Av dessa så krossas de flesta av möjligheten att studera. Andra krossas för att jag inte har begåvningen.


Känner tyvärr mer och mer att jag börjar förlora vad som är jag. Jag vet inte om jag har så mycket att förlora. Men jag tror verkligen det. Jag hoppas att jag lyckas hitta mig själv och hur jag ska gå vidare med mig själv.


-You wake up at Seatac, SFO, LAX. You wake up at O'Hare, Dallas-Fort Worth, BWI. Pacific, mountain, central. Lose an hour, gain an hour. This is your life, and it's ending one minute at a time. You wake up at Air Harbor International. If you wake up at a different time, in a different place, could you wake up as a different person?

 
 
Ingen bild

B-E

23 november 2011 08:54

Bra skrivet.

 
frojd

frojd

14 januari 2012 01:52

Ursäkta att jag inte har svarat tidigare men jag har missat det. Tac så mycket.

http://frojd.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frojd - 30 augusti 2015 01:50

This is something I have been wondering for a long time, all the way back to my education two years ago, where we talked about it. Constantly I get reminded about it.    I feel that my family is not valid as a family. My family consist of me and ...

Av Frojd - 23 juli 2015 00:32

In our debrief groups we started of with talking about how we felt at that moment. We went on to talk about some scenes we wanted to share with each other, then we talked about what we will bring with us. I will definitely bring back the lottery of d...

Av Frojd - 29 juni 2015 09:27

    Something I forgot in the last blog post to mention is I will only talk about character name in these blog-posts. Since it is my and Lester’s story I will not elaborate too much away from our story, the other stories are not mine to tell...

Av Frojd - 28 juni 2015 01:23

I will write this recollection of the 2015 of the larp Just a Little Lovin' (JALL from here on) so that all my non Swedish friends can read this.   JALL was a larp set over three 4th of July parties and the morning after in the lgbtq world of New...

Av Frojd - 7 december 2014 23:46

Varför måste saker falla sönder när det gick så bra. Varför kan de jag håller av och älskar bara inte få må bra för?   Jag får ännu längre till mina älsklingar och jag står snart utan boende. Sen vet jag inte vad som händer med jobb efter januari...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards