Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Register över negativa saker

Av Frojd - 9 januari 2012 23:49

När jag stod och diskade så slog det mig. Vi för bara register över saker vi har gjort som är fel. Vi får prickar i register när vi inte har betalat räkningar och för er konspirationsteoretiker där ute, register över vad du röstar på och så vidare.

När du ska köpa något på avbetalning eller ett lån så kollar de så att du inte finns på ”svarta listor” som om det är en garanti för att du ska kunna betala.

Detta har kommit upp för mig tidigare och då jag skaffade den här lägenheten. Jag fick inte ta den då jag inte hade inkomst. Jag var tvungen att ha en borgenär vilket jag nu har.

Varför för vi inga register som i det här fallet hur kommer det sig att det inte finns ett register där jag kan uppvisa ett fläckfritt resultat av att ha betalat varje hyra varje månad i nu snart 16 år. Borde det inte finnas listor som visar vad vi har varit bra på?

Vore det inte trevligt att kunna när du nästa gång ska skriva kontrakt på en lägenhet kunna visa upp en lista över de senaste 10-15 år hur duktig du har varit på att betala dina räkningar. Alltså att visa upp något som du har utfört och något positivt. Inte utdrag ur ett register som säger att jag är inte en skurk det säger det här pappret.


"Why is that we always break up our history by the .. the wars, not the years of peace? The hundred years war, war of 1812, the first three world wars, the Dilgar war, the war of the shining star, the Minbari war, the Shadow war. Why the war and not the peace? Because it's exciting, and because on some level people like to see something big fall apart and explode from the inside out. And right now, John, we're that something."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frojd - 30 augusti 2015 01:50

This is something I have been wondering for a long time, all the way back to my education two years ago, where we talked about it. Constantly I get reminded about it.    I feel that my family is not valid as a family. My family consist of me and ...

Av Frojd - 23 juli 2015 00:32

In our debrief groups we started of with talking about how we felt at that moment. We went on to talk about some scenes we wanted to share with each other, then we talked about what we will bring with us. I will definitely bring back the lottery of d...

Av Frojd - 29 juni 2015 09:27

    Something I forgot in the last blog post to mention is I will only talk about character name in these blog-posts. Since it is my and Lester’s story I will not elaborate too much away from our story, the other stories are not mine to tell...

Av Frojd - 28 juni 2015 01:23

I will write this recollection of the 2015 of the larp Just a Little Lovin' (JALL from here on) so that all my non Swedish friends can read this.   JALL was a larp set over three 4th of July parties and the morning after in the lgbtq world of New...

Av Frojd - 7 december 2014 23:46

Varför måste saker falla sönder när det gick så bra. Varför kan de jag håller av och älskar bara inte få må bra för?   Jag får ännu längre till mina älsklingar och jag står snart utan boende. Sen vet jag inte vad som händer med jobb efter januari...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards