Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Skrämmande tankar, underbara människor och rolig praktik

Av Frojd - 16 oktober 2012 08:01

Jag måste berätta något av de läskigaste tankar jag någonsin haft. Det var när jag körde med den lilla lastbilen från Gotland till Uppsala med mitt flyttlass. Jag ligger i 90km/h på motorvägen och helt plötsligt får jag tanken över att vrida ratten kraftigt till vänster för att se vad som händer. Det var så otroligt läskigt att få den tanken. Jag har absolut ingen självmords önskan. Jag har ingen som helst aning om vart tanken kom ifrån eller varför bara så sjukt läskigt. Även om den kändes som om det var en känsla av mer vad som skulle hända. Detta var ca 9 veckor sen så jag har haft en hel del tid att fundera på det.


Under veckan som har varit har jag via min ena partner börjat lära känna en ny bekantskap. Hen är en fantastisk människa som jag trivs otroligt bra med. Hen är god och varmhjärtad, med sina problem som vi alla har. Ser fram emot den dagen då vi kan träffas i verkligheten och inte bara via den digitala världen oavsett om det bara är via telefon eller internet.


I lördags var jag iväg på min första bdsm-fest. Till en början satt folk och snackade vid lite olika bord och i olika konstellationer, det var mysigt och samtidigt kunna se när vackra sexiga människor kom till festen. Efter någon timme så började lite folk att leka i en olika hörn och på kors eller stolpar eller över bord. Jag träffade och började snacka med en fin människa, både till utseende och sinne, blev lite enkelt smekande men tyvärr inget mer den här gången. Hen och jag lär dock springa in i varandra flera gånger då vi har väldigt överlappande umgängeskrets. Ser fram emot det mötet. Tyvärr blev det för mig inget lekande av under festen, men det beror nog på två saker, dels på att jag inte kände någon att leka med och sen att jag är för feg för att ta initiativet.


Igår började jag på min första praktik under min utbildning. Jag trivs bra där och tror att de här veckorna kommer att bli riktigt bra.



-Angels and Demons can't cross over onto our plane. So, instead we get what I call half-breeds. The influence peddlers. They can only whisper in our ears. But a single word can give you courage, or turn your favorite pleasure into your worst nightmare. Those with the demon's touch like those part angel, living alongside us. They call it the balance. I call it hypocritical bullshit.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frojd - 30 augusti 2015 01:50

This is something I have been wondering for a long time, all the way back to my education two years ago, where we talked about it. Constantly I get reminded about it.    I feel that my family is not valid as a family. My family consist of me and ...

Av Frojd - 23 juli 2015 00:32

In our debrief groups we started of with talking about how we felt at that moment. We went on to talk about some scenes we wanted to share with each other, then we talked about what we will bring with us. I will definitely bring back the lottery of d...

Av Frojd - 29 juni 2015 09:27

    Something I forgot in the last blog post to mention is I will only talk about character name in these blog-posts. Since it is my and Lester’s story I will not elaborate too much away from our story, the other stories are not mine to tell...

Av Frojd - 28 juni 2015 01:23

I will write this recollection of the 2015 of the larp Just a Little Lovin' (JALL from here on) so that all my non Swedish friends can read this.   JALL was a larp set over three 4th of July parties and the morning after in the lgbtq world of New...

Av Frojd - 7 december 2014 23:46

Varför måste saker falla sönder när det gick så bra. Varför kan de jag håller av och älskar bara inte få må bra för?   Jag får ännu längre till mina älsklingar och jag står snart utan boende. Sen vet jag inte vad som händer med jobb efter januari...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards