Alla inlägg den 28 december 2012

Av Frojd - 28 december 2012 19:11

Varför är det så svårt att ta tag i saker? Jag vet att jag behöver fixa att jobb så att jag får in pengar och kan studera sista terminen av mina studier. Eller jag behöver i alla fall pengarna till att kunna studera min sista termin. Vilket är från ca mitten på december nästa år tills det att skolan är slut så det blir ca sex månader och realistiskt vore att räkna på samma inkomst jag har idag då det brukar gå på ett ut. Vilket är ca 9.000kr/månad, vilket blir ca 54.000kr Jag vet att det låter mycket med 9.000kr/månad, men det är inklusive de kostnader det är för skolan samt busskort på 840kr/månad och sen allmänt levande.


Jag vet i nuläget inte riktigt hur jag ska få råd eller möjlighet till att få ihop pengarna på 1.5 år. Jag hoppas att jag kan få tag i ett jobb framför allt över sommaren. Jag var hos kuratorn på skolan och hen hade tre tips för hur jag skulle ordna med pengarna och det ena var skaffa ett jobb, nästa var att kontakta CSN och be om uppskov, vilket jag hoppas att jag kan få. Det tredje alternativet vore att ta ett lån på banken. Vilket för mig känns ju inte roligt eller troligt att jag ens skulle bli beviljad. Men jag ska försöka på alla sätt möjliga.


När jag loggar in på sidor med jobbannonser och börjar öppna dem så kommer jag till annons fyra eller fem stycken sen slår ångest till och säger: Det här är ju ingen idé jag kommer ju i alla fall inte att ha en chans att få jobbet. Så jag stänger ner alla annonser utan att öppna mitt CV för att göra om det. Varför ska det vara så jävla svårt att göra något åt dessa saker?




-We really should stop this fighting, otherwise we'll miss the fireworks!
-There won't *be* any fireworks!
-And here... we... go!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards