Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Frojd - 7 juni 2013 09:25

I min utbildning som fritidsledare så har vi en inriktning emot friluftsliv, vilket gör att vi spenderar en vecka per termin med friluftsaktiviteter på något sätt. Den här terminen var det flottning längs Klarälven som gällde.


Vi började med att på söndagen få en genomgång om säkerhet, historia och lite om hur en bygger en flotte. På tisdagen så började vi dagen med att bygga vår flotte själv. Den blev på ca två ton och en yta på nånstans runt 15-16 kvadratmeter.


På denna skulle jag leva tillsammans med mina tre vänner ifrån min studiegrupp. De underbara Bävrarna i gruppen BLS(bäver Lyx Skador). Vi hade en massa kul och njöt verkligen av livet på flotten även om det blev en del tandagnisslan och hårda ord som inte kom ifrån hjärtat utan i hast och utan mening.


Jag lyckades bli våt om fötterna redan första dagen. Det hjälper inte att ha vattentäta kängor när en kliver ner så att vattnet rinner in uppifrån. Då blir det mer som en vas eller hink som inte släpper ut vattnet igen. Så det blev till att köra barfota i sandaler. Lite kallt till och från men funkade bra ändå.


Trots regn större delen av veckan så hade jag en fantastisk vecka. Jag planerar att göra om det här någon gång mer i mitt liv med nära och kära vänner. Det är en fröjd att bara glida fram längst Klarälven och njuta av det lugna.


Jag kan verkligen rekommendera denna upplevelse. Det är en resa ni aldrig kommer att glömma. Jag har för avsikt att söka jobb hos Vildmark Värmland inför nästa säsong.


 


-I'm sorry. It's just... it's such a pretty boat... ship.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards