Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

And the winner is...

Av Frojd - 27 februari 2011 23:00

Då är det dags för Oscarsgalan kväll. Jag ska försöka mig på att gissa vad som vinner och tala om vad jag tycker. Det blir inte helt lätt då jag inte sett alla filmer än tyvärr. But here we go:

Best Film:
Jag tror att det kommer att stå emellan Inception och Black Swan. Den här kategorin är den enda där jag har sett alla filmer tror jag. Jag blir glad oavsett vilken av filmerna som skulle vinna men hoppas nog lite, lite mer på Inception.

Best Actor in a leadin Role:
I den här kategorin har jag inte hunnit komma till Biutiful. Så jag kan inte ta med den i beräkningen. Men av de jag har sett så hoppas jag nog att Jesse Eisenberg (The Social Network) tar hem den men mer realistiskt så tror jag att Colin Firth (The King's Speech) kommer att ta den.

Actor in a supporting role
I den här kategorin har jag bara missat The Town. Här tror jag att Geoffrey Rush (The King's Speech) kommer att ta hem men jag hoppas nog mer på Christian Bale (The Fighter).


Actress in a Leading Role
I den här kategorin har jag missat två av filmerna Blue Valentine och Rabbit Hole. Men av de övriga är det ingen tvekan det bör bli Nathalie Portman (Black Swan) och även den jag hoppas på.

Actress in a supporting role
I den här kategorin har jag bara missat Animal Kingdom.
Här tror jag på Hailee Steinfeld (True Grit) både som vinnare och som jag hoppas på.

Animated Feature Film
Av de animerade har jag inte hunnit se The Illusionist. Men det är nog inte så svårt att gissa att det kommer att bli Toy Story 3 som tar hem priset. Den är bra och den hoppas jag på över How to Train your Dragon.

Art Direction
Här har jag också sett alla filmerna. Jag hoppas och tror på Inception men skulle bli glad om även Alice in Wonderland skulle vinna.

Cinematography
Igen sett alla filmer i de här kategorin. Tror på och hoppas igen på Inception men skulle bli glad om Black Swan tog den också.

Custume Design
Här har jag missat både I Am Love och The Tempest. Så bortsett från dem så tror jag på att King's Speech kommer att plocka den men hoppas på True Grit.

Directing
Här har jag sett alla igen (det var visst ganska många kategorier jag hade sett alla av). Jag tror här helt och fullt på Black Swan.

Documentary Feature
Tyvärr inte sett någon här men jag har hört lite rykten och då ligger väl Gasland bra till.

Documentary Short Subject
Inte sett dem.

Film Editing
Sett alla här också. Min personliga åsikt är att det borde bli Black Swan men The Fighter skulle nog kunna plocka den också.

Foreign Language Film
Inte sett dem tyvärr men jag skulle nog gissa på Biutiful men måste ju hoppas på våra Skandinaviska vänner ska få den för In a Better World (Hämnden).

Makeup
Inte sett dem

Music (Original Score)
Den som jag gillade bäst och så är Inception. Jag tror att den har stor chans och det är nog svårt att avgöra vilken annan som skulle konkurrera.

Music (Original Song)
Har inte hört sången från Country Strong däremot tror jag att det står mellan Tangled och Toy Story 3 och hoppas på Tangled.

Short film (Animated)
Tyvärr inte sett

Short Film (Live Action)
Inte dessa heller

Sound Editing
Har tyvärr inte sett varken Tron:Legacy eller Unstoppable. Men Inception har igen gjort ett väldigt bra jobb och den hoppas jag på med en svag konkurrens av True Grit

Sound Mixing
Här har jag åter igen sett alla. Igen tror jag att Inception kommer att plocka den och det hoppas jag ven på.

Visual Effects
Här har jag sett alla utom Hereafter. Det här är en svår kategori då de är coola effekter i alla filmerna men jag tror och hoppas åter igen på Inception.

Writing (Adepted Screenplay)
Här har jag sett alla och tror att det kommer att plockas av antingen 127 timmar eller The Social Network men hoppas nog egentligen på True Grit eller Winter's Bone.

Writing (Original Screenplay)
Har inte sett Another Year. Tror tyvärr att The king's Speech kommer att plocka den men hoppas på Inception.


-Here we go

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frojd - 30 augusti 2015 01:50

This is something I have been wondering for a long time, all the way back to my education two years ago, where we talked about it. Constantly I get reminded about it.    I feel that my family is not valid as a family. My family consist of me and ...

Av Frojd - 23 juli 2015 00:32

In our debrief groups we started of with talking about how we felt at that moment. We went on to talk about some scenes we wanted to share with each other, then we talked about what we will bring with us. I will definitely bring back the lottery of d...

Av Frojd - 29 juni 2015 09:27

    Something I forgot in the last blog post to mention is I will only talk about character name in these blog-posts. Since it is my and Lester’s story I will not elaborate too much away from our story, the other stories are not mine to tell...

Av Frojd - 28 juni 2015 01:23

I will write this recollection of the 2015 of the larp Just a Little Lovin' (JALL from here on) so that all my non Swedish friends can read this.   JALL was a larp set over three 4th of July parties and the morning after in the lgbtq world of New...

Av Frojd - 7 december 2014 23:46

Varför måste saker falla sönder när det gick så bra. Varför kan de jag håller av och älskar bara inte få må bra för?   Jag får ännu längre till mina älsklingar och jag står snart utan boende. Sen vet jag inte vad som händer med jobb efter januari...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards